Przejdź do głównej treści

Aktualności


Fachowe porady, ciekawe wdrożenia oraz newsy z życia firmy

Innowacja produktowa oraz innowacja w procesie biznesowym

Oferujemy usługi poszukiwania innowacji produktowych oraz innowacji w procesowych w Państwa biznesie

W ramach prac korzystamy ze sprawdzonych metodyk Design Thinking.
Design Thinking to usystematyzowane podejście do procesu innowacji.

"Design Thinking, poprzez swój uniwersalny charakter, ma szerokie zastosowanie, wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z tzw. „wicked problems”, czyli problemami, które nie mają jednego oczywistego rozwiązania czy sztywnych ram. Są to skomplikowane zagadnienia wymagającego zintegrowanego podejścia, które łączy kompetencje z zakresu technologii, psychologii, projektowania, ergonomii, biznesu etc."

Nasz interdyscyplinarny zespół, w skład którego wchodzą specjaliści, którzy mogą spojrzeć na problem z różnych perspektyw: architekci biznesowi, inżynierowie, technolodzy, specjaliści od automatyzacji i robotyzacji, marketingu, Data Science, projektanci po managerów jest do Państwa dyspozycji.

 

Design

Zapraszamy do kontaktu :-)

 


Krótko z innowacji produktowej i procesowej z regulaminów programów PARP

Przyjmuje się definicję innowacji określoną w podręczniku OECD Podręcznik Oslo wydanie 4, 2018 r., zgodnie z którą „innowacja” to nowy lub ulepszony produkt lub proces (lub ich
połączenie), który różni się znacząco od poprzednich produktów lub procesów danej jednostki, i który został udostępniony potencjalnym użytkownikom (produkt) lub wprowadzony do użytku przez jednostkę (proces).

Zgodnie z podręcznikiem Oslo innowacja w procesie biznesowym (innowacja procesowa) to nowy lub
ulepszony proces biznesowy dla jednej lub wielu funkcji biznesowych, który różni się znacząco od
dotychczasowych procesów biznesowych przedsiębiorstwa i który został wprowadzony do użytku przez
przedsiębiorstwo (najpóźniej w ostatnim dniu realizacji projektu).
Innowację produktową – to nowy lub ulepszony wyrób lub usługa, które różnią się znacząco od
dotychczasowych wyrobów lub usług przedsiębiorstwa i które zostały wprowadzone na rynek.
W związku z tym, że innowacja produktowa musi zostać wprowadzona na rynek (najpóźniej w ostatnim
dniu realizacji projektu), ocena występowania innowacji produktowej obejmuje również uzasadnienie
rynkowe tej innowacji: analizę popytu na rynkach docelowych, analizę pozycji konkurencyjnej opartej o
podstawowe założenia z zakresu marketing mix (według koncepcji 4P sformułowanej przez Edmunda
Jerome McCarthy’ego), analiza barier formalnych.

Innowacja w procesie biznesowym (innowacja procesowa) polega na automatyzacji lub robotyzacji procesu produkcji obejmuje następujące etapy:

1) technologiczny (przekształcanie nakładów pracy i środków w produkty, w tym prace inżynieryjne i związane z nimi testy techniczne, analizy i certyfikacja jako wsparcie produkcji);
2) magazynowanie surowców wykorzystywanych w procesie technologicznym;
3) transport wewnętrzny, tj. zaopatrzenie linii produkcyjnej, odbiór produktów gotowych z produkcji;
4) kontroli jakości wyprodukowanych produktów;
5) pakowania

#FENG

produkcja, consulting, strategia, #FENG